Nog 57….

Met nog bijna drie weken te gaan wordt het tijd voor een update. En voor een oproep! Want waar halen we nog zo’n 57 vrijwilligers vandaan?

Achter de schermen werken we* hard aan de voorbereidingen van de actie van 25 maart. Wat we zoal doen?

• we bezoeken de deelnemende supermarkten om posters op te hangen en houden ze ook via mail op de hoogte van de actie,
  • we schrijven de vrijwilligers die zich via de site hebben aangemeld in bij de gekozen supermarkt,
  • we onderhouden contact met de voedselbank,
  • we ontwerpen boodschappenbriefjes en laten deze drukken (5000 stuks dit jaar!),
  • we benaderen heel veel mensen en organisaties om te vragen de actie onder de aandacht te brengen .

Ondanks al onze inspanningen hebben we nog niet voldoende mensen gevonden. Nu hebben we natuurlijk nog een aantal weken, maar het baart ons wel een beetje zorgen. In Apeldoorn wonen 160.000 mensen, waarom is het zo moeilijk om zo’n 200 mensen op de been te krijgen die zich 2,5 uur willen inzetten?

Dit jaar is het voor de vijfde maal dat we de actie op deze wijze organiseren. Daar willen én gaan we weer een succes van maken. In overleg met de Voedselbank gaan we kijken hoe we volgend jaar de actie in een andere vorm kunnen gieten. Dat we met minder inspanning én gebruikmaking van internet toch een mooie opbrengst voor de Voedselbank Apeldoorn kunnen genereren. Daar gaan we samen op broeden, maar niet voordat we deze actiedag weer tot een succes hebben gebracht. Dus: mocht je je willen aanmelden voor de actie van zaterdag 25 maart en/of de actie onder de aandacht van anderen willen brengen: graag, heel graag!

Voor de mensen die zich al aangemeld hebben: dank je wel! In de week voor de actie ontvang je een mail met instructies en de indeling per supermarkt.

De feitjes:

• 22 supermarkten nemen deel
  • 130 vrijwilligers hebben zich al aangemeld
  • nog ongeveer 57 vrijwilligers te gaan…..
  • hier vind je een overzicht van de lege plekken

* We zijn Anke, Gemma, Fokjelien en Margien

Onze sponsoren:

We willen Carla en Bert Derksen van Art Print Design bedanken voor de mooie keycords die we van hen gekregen hebben voor de vrijwilligers.

Patrick Loohuis van Veritas Hosting zijn we zeer dankbaar voor het maken en hosten van de website en de ondersteuning die hij biedt.

Contact met ons opnemen?

Mail Margien op groenlinks@apeldoorn.nl of bel: 06-17598370