Voedselbankactie 2017 geslaagd!

Wàt was het in alle opzichten een prachtige dag zaterdag 25 maart! De zon scheen, bijna alle vrijwilligers die zich aangemeld hadden kwamen ook daadwerkelijk, de supermarkten waren er klaar voor en overal blije gezichten en veel gul gevende klanten. Heerlijk!

De dag in cijfers:

• 22 supermarkten,
  • 175 vrijwilligers,
  • 48 rolcontainers,
  • 557 gevulde kratten,
  • 22.800 producten,
  • 433,15 aan contanten!

Dat is meer dan we in 2016 hebben opgehaald: geweldig! We zijn trots op het aantal producten en het geldbedrag wat er is ingezameld en danken iedereen heel hartelijk voor de hulp en goede gaven!

Hoe nu verder?

Tja, dan komt de onvermijdelijke vraag: hoe gaan we de actie vormgeven in 2018? Dit jaar was de vijfde keer dat we de actie op deze wijze hebben georganiseerd en we willen nu op zoek gaan naar een andere vorm. Zodat we met minder inspanning én bij voorbeeld door gebruikmaking van internet toch een mooie opbrengst voor de Voedselbank Apeldoorn kunnen genereren. Daar gaan we -samen met de Voedselbank-  op broeden. Want eerlijk is eerlijk: het was een ware krachtinspanning om 175 vrijwilligers te vinden voor de actiedag. Eerlijk gezegd ging dat moeilijker dan we dachten. Mijn collega’s van D66, CDA, CU, VVD, PvdA, SGP, PvdD en VSP dank ik hartelijk voor de ondersteuning. Het is jammer dat twee partijen -tegen de afspraken in dat het een raadsbrede actie zou worden- toch geen ondersteuning hebben geboden.

Alle deelnemende supermarkten en de vrijwilligers hebben van ons een mail gehad. We zijn benieuwd naar ieders ervaringen. En hopen dat er mooie ideeën komen bovendrijven. Fijn als je met ons mee wil denken!
Mede namens Anke, Gemma, Dieuwke, Fokjelien en Rolf,
Margien

PS: volgende week zullen we de foto’s plaatsen op www.voedselbankactie.nl