Activiteiten

In aanloop naar de Gemeenteraadsverkiezingen van 21 maart 2018 voeren we uitvoerig campagne in de gemeente Apeldoorn. We doen dat onder meer door het organiseren van verschillende activiteiten. Hieronder geven we je overzicht van die activiteiten. Wil je meedoen aan onze activiteiten? Meld je dan hier aan.

Doe mee aan huis-aan-huis-acties

We gaan langs de deuren om zo veel mogelijk mensen te spreken over de veranderingen die we in Apeldoorn willen. Dat doen we met een paar simpele vragen, waarvan we de antwoorden invoeren in de nieuwe app. Neem alvast een kijkje op www.glapp.nl. Je krijgt van tevoren heldere instructies hoe de app werkt. We gaan altijd als team de wijk in, dus je hoeft nooit alleen langs de deuren. Indien gewenst koppelen we een ervaren persoon aan een minder ervaren iemand.

Op de volgende dagen wordt er een huis-aan-huis-dag gehouden:

• Zaterdag 17 februari 2018
  • Zaterdag 24 februari 2018
  • Zaterdag 03 maart 2018
  • Zaterdag 10 maart 2018 > verkiezingskraam Raadhuisplein
  • Zaterdag 17 maart 2018 > verkiezingskraan Raadhuisplein

Huis-Aan-Huis Actie

Organiseer een huiskamergesprek

De verkiezingen worden gewonnen in gesprekken. Gesprek voor gesprek, groeien we uit tot een brede volksbeweging. We organiseren huiskamerbijeenkomsten om:

• het te hebben over hoe we Apeldoorn samen willen veranderen;
  • ideeën en meningen uit te wisselen;
  • netwerken te bouwen en te onderhouden;
  • mensen en hun kwaliteiten te onderkennen en hoe ze een bijdrage kunnen leveren aan de campagne;
  • mensen enthousiast te maken voor GroenLinks;
  • mensen actief te krijgen voor GroenLinks.

Met huiskamerbijeenkomsten willen we relaties bouwen, geen data verzamelen; verhalen, inzichten en gevoelens delen, niet standpunten ventileren; begrip hebben voor elkaar, niet met elkaar in discussie gaan. Hierbij gaan we voor gemeenschappelijke concrete doelen die tot vervolgstappen leiden, zodat het niet bij praten alleen blijft.

De volgende data staan reeds hiervoor gepland:

• Maandag 19 februari 2018
  • Maandag 19 maart 2018 (2 dagen voor de Gemeenteraadsverkiezingen)

Help met flyeren tijdens stadswandelingen

We zoeken héél veel nieuwe mensen die willen flyeren: een ongelofelijk belangrijke functie in de campagne! Hiertoe organiseren we inspirerende stadswandelingen die eindigen bij een winkelcentrum. Elke keer gaan we naar een ander winkelcentrum, niet alleen om te flyeren maar ook om in gesprek te komen met onze mede-Apeldoorners. Lijkt het moeilijk? Nee, het is gemakkelijk en leuk! We doen alle activiteiten samen!

Doe mee aan GL055 – natuurdagen

We organiseren boswandelingen om samen de natuur te ontdekken en elkaar beter te leren kennen. Tijdens de wandeling ontdekken we diverse uitspraken gerelateerd aan GroenLinks. Ook picknicken we samen. Daarvoor vragen we je zelf wat lekkers mee te nemen om te eten, te drinken en te delen met elkaar. Ben je muzikaal en laat je dat graag horen? Neem dan gerust je gitaar, of ander muziekinstrument mee. Deze activiteit is geschikt voor het hele gezin, want kinderen kunnen diertjes op hun eigen kleurplaat opspeuren.